TOIMITUSEHDOT

Tutustu toimitusehtoihin ennen tilauksen tekemistä. Noudatamme Suomen Kuluttajansuojalakia ja Kauppalakia, sekä hyviä kauppatapoja.

Tuotteen sopivuus

Tarkistamme tilausten sopivuuden ajoneuvon valmistenumeroa käyttäen. Näin varmistamme, että toimitamme sopivan tuotteen.

Kuluttaja-asiakkaan tilaukset

Kuluttajakaupassa käytämme suomalaista Paytrail-maksulaitosta. Käytössäsi on kaikki maksutavat: verkkopankki, luottokortit, laskulla-palvelu ja osamaksu. Tuotteet ovat Moottoripalvelu.fi´n omaisuutta kunnes ne on maksettu.

Yritystilaukset

Yrityksille laskutus verkkolaskuna tai pdf-tiedostona. Luottotiedot tarkistetaan aina. Tuote on Moottoripalvelu.fi´n omaisuutta kunnes se on koonaisuudessaan maksettu.

Toimitusaika ja -kulut

Toimitusaika on, tuotteesta ja valmistajasta riipuen, yleensä 4-9 arkipäivää. Yli 15 arkipäivän toimitukset ovat poikkeuksia.

Toimituskulut ilmoitetaan tarjouksen yhteydessä erillisenä rivinä. Toimitukset hoitaa Schenker Cargo, FedEx/TNT, DPD ja UPS. Toimitamme tilauksessa annettuun osoitteeseen.

Kuluttajan oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote

Kuluttajansuojalaki antaa kuluttaja-asiakkaalle etämyynnissä 14 päivän palautusoikeuden.

Tehdaskorjattujen vaihtomoottoreiden, ja käytettyjen moottoreiden osata palautusoikeus Kuluttajansuojanlain 16§ 3 momentin nojalla rajoitettu, koska vaihtomoottori valmistetaan tilaustyönä asiakkaan autoon sopivaksi, ja käytetty moottori puretaan sekä muokataan asiakkaan autoon sopivaksi.

Yrityksen oikeus palauttaa tai vaihtaa tuote

Yritysasiakkailla ei automaattisesti ole palautusoikeutta. Mahdolliset palautukset neuvotellaan erikseen.

Palautuskustannukset

Mikäli asiakkaan aloitteesta sovitaan kaupan purkaminen ja tuotteen palautus, laskutetaan rahtikukstannukset asiakkalta alkuperäisessä tarjouksessa ilmoitetun toimituskulun mukaisesti.

Hyvitykset

Hyvitys maksetaan mahdollisimman nopeasti – pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa.

Hyvitykset maksetaan viimeistään 14 päivän kuluttua palautettavan tuotteen vastaanottamisesta tai siitä, kun kaupan purkamisesta on sovittu. Saat sähköpostiin hyvityslaskun, jossa näkyy hyvityspäivä.

Kuluttajansuojalaki 6. luku §10 http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

Force majeure

Ylivoimainen este. Myyjä pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen, jos hinnoittelussa on tapahtunut oleellinen virhe. Edelleen, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa tilaus tai tarjota tilalle toista tuotetta, tai jos valmistaja ei pysty toimittamaan tilattua tuotetta kohtuullisessa ajassa.

Myyjä ei vastaa mahdollisista virheistä tai viiveistä, jotka aiheutuvat rahaliikennettä hoitavien pankkien, rahoitusyhtiöiden ja maksuliikenneyhtiöiden toiminnasta. Myyjä ei vastaa logistiikkayhtiöiden virheistä aiheutuvista viivytyksistä tai niiden välillisistä vaikutuksista.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Kauppaan liittyvät erimielisyydet pyritään ratkaisemaan yhteistyössä asiakkaan kanssa. Kauppaehdoissa voimme harkita joustamista, mutta kaupankäyntiä sääteleviä lakeja noudamme tarkasti.

Mikäli sopimukseen ei päästä, ota yhteyttä Kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), puhelin 029 505 3050. Kuluttajaneuvonan avulla löydetään yleensä ratkaisu. Tämän jälkeen, on kuluttajalla myös oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.